Friday, April 25, 2008

:: SLOW ::

Hari ini hari yang 'slow'. Entah kenapa, semua perkara 'slow'.
Bermula dengan bangun pagi yang lambat - 7 pagi.
Slower slower take shower.. slower slower perform the prayer..
Slower slower berjalan ke komuter dan membeli tiket.

"Lambat hari ni kak?" abang jual tiket tanya.

"Slow sikit hari ni"

"Tiket macam biasa?"

"KL Sentral pergi balik"

"Balik ke?" sambil buat muka keliru.

"Huh?" sambil buat muka keliru.

(Renung merenung)

"Wahahaha.. Gurau je, jangan la marah." ketawa abang jual tiket tiba-tiba.

"Oh.. Its okay, sorry, hari ni otak pun slow."

Komuter bergerak dengan slow. Pohon-pohon yang menghijau langsung tidak mengusik pandangan. Oh yeah, aku orang Malaysia la! Jika salji salji memutih lain la..

Aku mula berfikir dan merenung. Oh, aku terlupa bawa apa-apa bahan bacaan. Maka otak slow slow mula berfikir. Apa jadi esok, apa jadi lepas hari esok, apa jadi lepas hari esok kepada esok?
Mula menyesal kerana terlupa membawa apa-apa bahan bacaan. Aku terdorong untuk memikirkan perkara yang bukan-bukan yang bakal menyesakkan perasaan dan membuat aku sebak. Well, you know.. things like someone is hurting my feeling right now...

Tiba di KL Sentral, aku memilih untuk menggunakan tangga elektrik bergerak.
Bukan tangga konvensional seperti selalu. Kerana aku memilih untuk Slow Slow..

Ketika menaiki bas berwarna biru tertulis 'Bas Kilang' baru aku sedar sesuatu...

Aku sebenarnya..
TERLUKA

Aku sebenarnya..
TERLUKA

Aku sebenarnya..
TERLUKA


Seseorang di luar sana..

Tolong.. Jangan jadi SLOW.

Cepat minta maaf!!


1 orang telah menjerit:

Adam Mohd Juni said...

err.. ade ape teros trang je. ade orang mmg tak reti bahase.

 
Who links to my website?
Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Great Morning ©  Copyright by Grief . NOT . Hawa . | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks