Thursday, November 29, 2007

ayat-ayat cinta


Setiap hari.. rutin ku adalah menyapa seorang sahabat. Aku memang suka chatting dengan beliau. Walaupun kadang-kadang membawa kepada perselisihan pendapat. Tapi bak kata beliau, February Baby, marahnya cepat, redanya juga cepat.

Kenapa aku berbeliau-beliau ni?


[Cinta cara Islam (?)]
SH: ko penah baca tak novel Ayat-Ayat Cinta?
SH: karya Habiburrahman El Shirazy
SH: bagus sgt
SH: aku suke.. aku still tgh baca
SH: aku rase..
SH: ko ngan ahsat elok baca buku tu
SH: tapi aku rase ahsat dah bace
SH: tak silap aku die penah sebut
SH: novel
SH: bagaimana bercinta cara Islam
RH: sapa?
RH: ahsat??
SH: a'ah
SH: aku dah start baca takleh letak dah

RH: oooo
SH: nak pinjam?
RH: ada ek bercinta cara islam...hahaa...tak tau lak
SH: haha
RH: aku dgr sms pon x bleh
SH: bukan bercinta ekceli
SH: macam ko ngan ahsat la
SH: suke je tapi tak cakap
SH: same la macam dalam novel ni

RH: hehe
RH: biarkan tergantung

[Paksa]
SH: tapi aku tak kira
SH: sementara ko lapang ni
SH: pegi baca novel tuh
SH: aku paksa.

RH: hehe
RH: pinjam la


RH: 1 Ayat-Ayat Cinta: Sebuah Novel Pembangun Jiwa (Pemenang Pena Award

Novel Terpuji Nasional 2005)
Author : Habiburrahman El-Shirazy
Usual local delivery : 1-2 weeks
RM 22.90
RH: ni eh?
http://www.mph.com.my/search/nsearch.cfmdo=detail&pcode=9832672368
RH: adeh bahasa indonesia hehe
RH: aku tgh baca ....kalau best aku beli...rm22.90... beli online

SH: penulis die Indon
RH: a'ah
RH: aku search tadi.....utk review je
RH: tetiba nmpk file pdf
RH: hahaha
RH: bahagian mana best baca

SH: full novel ke?
RH: a'ah full r
SH: tak sama la baca cmtuh ngan novel di tangan
RH: hehe tau
RH: baca dlm ni kene tumpuan habis
RH: hahah
RH: kalau buku leh baring2
RH: anyway....sbb ko dh ade copy dia...actually legal ko buat copy utk

personal...mean dlm bentuk pdf...so aku bg ko ...mana tau lupa bawak leh
baca....hehe
SH: "Ayat-ayat cinta" memangnya pintar mengheret kita menjejaki - malah

menghidu perhubungan Fahri (Indon) dan Maria (Mesir) secara penuh
mengajar, menhantar isyarat dan kebijaksaan baru melalui perhubungan
sopan antara insan dua negara"
SH: ko tau tak sape yg quote kata2 tuh

RH: sapa?
SH: A.samad said
RH: oooo
SH: aku bli buku ni sebab a.samad said pun baca
SH: lepas first page, terus tak letak dah
RH: actually buku ni mahal...tapi cetakan baru rm22.90
RH: mmg harga camtu eh?

SH: a'ah, aku bli semalam, btul harga die
SH: lagi satu buku Travelog Haji
SH: so aku dapat discount la


[Beli Online]
RH: aku nk beli online MPH ni
RH: 1-2 hari sampai
shanmea: bape shipping?
RH: lom tgk lagi
SH: owh...
SH: hmm aku mmg cari buku2 cmnih sekarang
SH: tapi susah nak cari
SH: kalo tak pun kat www.ameenbooks.com
SH: tapi 2 mnggu
SH: tp best sebab kadang2 ade buku baru yg penulis die sign

RH: selain mph ape eh
SH: www.ameenbooks.com
SH: kat situ sume byk buku yg susah nak mampos cari kat pasaran
SH: tak pun
SH: www.ujanailmu.com.my
SH: tu pun same
SH: tapi ujanailmu tu kat ampangan seremban


[Pengaruh]
SH: bg hadiah ni sunnah nabi
SH: hehe
SH: dah terpengaruh dah aku ngan ayat-ayat cinta
SH: semalam mintak tamar hindi kat mapley
SH: pening die cakap takde
SH: hehe

[Akhirnya]
SH: wei
SH: cepat ler anta novel pembangun jiwa tu

RH: hehe
RH: yela

2 orang telah menjerit:

Unknown said...

hehe.. best kan novel tu?
nti, akan di buat movie nye.. but, i think lg bagus cite kt dlm novel dr the movie.. ait? ;)
nway, ada lg karya habiburrahman yg laen.. best jgk, tajuk dia "Ketika Cinta Bertasbih".. pegi carik.. ^_^

ps. xde versi bhs melayu ke?

Hawa Azman said...

best sangat.. yang di baca tu versi bahasa melayu la(novel).. yang e book tu je versi bhs indo.

 
Who links to my website?
Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Great Morning ©  Copyright by Grief . NOT . Hawa . | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks