Friday, April 03, 2009

Not invited

Semalam, ketika aku sedang distribute kad sekitar pejabat, aku singgah di sebuah meja kerja di hujung pejabat.

"Apa ni?", dia tanya.

"Kad.." aku jawab.

Dia buka sampul itu dengan gelojoh sekali.

"Eh, kau tak kahwin lagi ke?", dia tanya.

"Ya", aku jawab sambil bersedia untuk pergi ke meja lain.

"Mati-mati aku ingat kau janda...". Dia. Ketawa.

Aku rampas kad, masukkan dalam sampul semula dan aku berlalu sambil berkata,

"You are not invited".

Dia. Diam.


Nota 1 : Sesiapa yang tak boleh datang ke Perak, boleh juga datang Johor (jalan-jalan!)
Nota 2 : Masih mencari tukang kipas. Ada sesiapa nak tawarkan diri?

5 orang telah menjerit:

ummujannah said...

garangnye cik hawe kita ni!

huhuuu=0

tapi hawe aku pon mudah terkesan dgn kata2.xde insuran mulut die..

hawe nak pegi!
huuu
bestnye kalu dpt jadi tukang kipas.

Sarah said...

Apasal laser sangat dia tu?

Kalau saya yang memang jenis perasa ni, memang dah bergenang kot mata ni.

Sabar je la ye Hawa eh.

Qaiyum said...

Buleh. Tapi Aku Biase Kipaskan Orang Gune Kipas CPU Jek.. Ataupun Kipas Sate. Boley?

hawa said...

Iman Aisyah :
Ko mesti cemerlang kalau jadi tukang kipas aku.

Sarah :
Tak sabar dah lame dah lepuk.

Qai :
Kipas sate kasik panas je

dr.radzi said...

selamat pengantin baru...

 
Who links to my website?
Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Great Morning ©  Copyright by Grief . NOT . Hawa . | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks